Susanneopcuracao.reismee.nl

Bon Bini na Korsou

Bon Bini!

Zo, tijd voor een verhaaltje. We zijn al weer een paar dagen op CuraƧao en dat bevalt goed! Om nog even vanaf het begin te beginnen, het vertrek. Zondag vetrokken Roos, Tom, Jeroen en ik vanaf Schiphol. We hadden er zo lang naar uitgekeken en toen was het eindelijk zo ver. Ik ben uren bezig geweest met het inpakken van mijn koffer en ik wist echt niet wat ik nu allemaal mee moest nemen, maar gelukkig heb je dan een lieve moeder die je even komt helpen. Op Schiphol maar meteen ingecheckt, zodat we van het zware gesjouw afwaren. Helaas verliep dit niet zo soepel, want jaja, je zult het niet geloven, de koffers waren te zwaar! Terwijl de mannen lachend toekeken, hebben Roos en ik de koffers maar ondersteboven gehaald, om de zware spullen eruit te halen. Op dat moment maakte het me eigenlijk allemaal niet meer zoveel uit wat ik meenam, ik wilde dat vliegtuig in, dus het eerste het beste werd eruit gehaald. Daarna gezellig nog even een bakkie gedaan met z'n allen en toen moest er afscheid genomen worden. Best gek, omdat je weet dat je elkaar echt een tijdje niet gaat zien.

De vliegreis ging redelijk snel voorbij en al snel vlogen we de ondergaande zon tegemoet. Een mooi gezicht! Op Hato (vliegveld van CuraƧao) aangekomen zouden we opgehaald worden door onze huisbaas. Wachtend op de koffers vroegen we ons af of ons huis wel zou bestaan en of we wel opgehaald zouden worden. Dat zou een goeie grap zijn. De warmte kwam ons tegemoet en bij de uitgang zagen we de huisbaas al aan komen lopen. Meteen kennisgemaakt met de Antilliaanse manier van rijden: Hard! Links, rechts inhalen, toeteren, het maakt allemaal niet uit. Je mag hier ook gerust dronken achter het stuur zitten, kortom een gekkenhuis. Gelukkig zijn we heel bij ons huisje aangekomen! Onze andere twee huisgenootjes hadden meteen een goed plan, omdat we last zouden krijgen van een jetlag, moesten we vooral niet te vroeg naar bed gaan. dat wil zeggen, omkleden en stappen! Ze namen ons mee naar Wet & Wild. Ik wist niet wat ik zag, allemaal gekleurde lichtjes en dansende mensen op het strand. Er speelde een bandje en er liep een man met een slang. Een paradijsje, wat een welkom! Ook nog even de dansen van CuraƧao bekeken op Mambo beach. Gaan al die geoefende salsamoves van de laatste maanden toch van pas komen. Ik word altijd helemaal vrolijk van die muziek en het begon bij mij meteen te kriebelen, dus Tom moest eraan geloven, de dansvloer op! Wat kunnen die Antillianen bewegen met hun heupen. Voordat ik hier weg ga wil ik die moves zeker ook onder de knie hebben. Na die avond, heerlijk geslapen.

De volgende ochtend waren Roos en ik al vroeg wakker en zijn we in de hangmatten gaan liggen achter ons huis. Aan de overkant van de tuin komen elke ochtend een tiental leguanen bij elkaar en die konden we dus mooi zien. Wat een prachtige en grote beesten. Zo wil je toch elke dag wel wakker worden. Verder hebben we die dag rustig aangedaan. Omdat we het luie gedoe al een beetje beu waren, zijn we gisterenochtend lekker gaan hardlopen. De mensen hier verklaarden ons volgens mij voor gek, maar wij vonden het lekker. Wel warm zeg. Langs verschillende straten gekomen en hard weggerend voor blaffende honden. Je weet meteen waar je niet moet zijn! Die dag hebben we ook meteen een auto gehuurd en zijn we naar de surfschool gegaan waar Tom waarschijnlijk een dag gaat werken. Dat wordt echt een mooi baantje, lekker in de zon kinderen surfles geven. Ik kreeg toen ineens een goede ingeving, ik wist daar nog wel een mooi strandje in de buurt. Echt weer iets voor mij om dan een aantal keer de foute weg aan te wijzen. Maargoed we zijn er gekomen. Een prachtig plekje waar bijna niemand anders was. Lekker gezwommen en in de zon gelegen. De mannen gingen al snel op ontdekkingstocht en het zweet brak ons uit, toen ze van een hoge rots naar beneden wilde springen. Geen idee of het daar diep was en voordat we iets konden zeggen was Tom al gedoken. Gelukkig stond Jeroen er nog normaal bij, dus het was vast goed gegaan. Vervolgens sprong Jeroen ook nog even. We hebben daar de zonsondergang bekeken, helaas kwam er een wolk en konden we hem dus niet helemaal zien. Volgende keer beter. 'S Avonds werden we meegenomen naar Campo Alegro. We moesten daar een keer geweest zijn volgens onze huisgenootjes en alleen op dinsdag mochten er vrouwen binnen. Lekker aardig he, maar toen ik er rond gelopen had verklaarde dat een hoop. Om het netjes te zeggen, het was gewoon een soort van klein dorpje met allemaal prostituees. Niet normaal, van stripteases tot het bezoeken van een huisje, het kon er allemaal. Bizar om te zien dat dat gewoon toegestaan wordt en dat vrouwen zich daar voor kunnen lenen. Ik had het er ook snel gezien, dus zijn we maar weer weggegaan. Nog een ander tentje bezocht en geƫindigd in de Tap' maar in, een karaokebar. We hebben er een mooi feestje van gemaakt en hebben lekker met z'n allen gezongen. Daar ben ik niet vies van! Kortom het waren mooie eerste dagen. Verder gaan we deze week nog langs stage en dan beginnen we volgende week echt, ik heb er zin in!

AYO!

Reacties

Reacties

Lavina

Wat een leuk verhaaltje. Je zal wel veel jaloerse reacties krijgen. Lekker hoor dat warme weer. Wel grappig, iedereen die op curacao komt, hoor ik over dezelfde kroegjes praten. Nou veel plezier.

Liefs Lavina

coby

fijn om te lezen dat het jullie goed gaat.
Heel veel succes met je stage en doe de groetjes aan Roos, Tom en Jeroen.
kus Coby

matthijs

tja, ik kan echt niet onkennen dat ik nu jaloerse gevoelens heb ja, haha. Ik hoop dat jullie nog veel meer leuke dingen doen waar ik nog veel jaloerser van word.

veel plezier en groeten aan allemaal,

matthijs

veerle

klinkt allemaal heel leuk , daar heb ik nu ook wel zin in!
ik ben namelijk al een hele week ziek thuis..
maarja heel veel plezier nog!

dikke kus van je nichtje.

Ingrid

Hey lief klein vriendinnetje!
Dat klinkt allemaal super daar joh, dus jij bent je eerste dagen al goed doorgekomen zo te horen! Lekker zo houden! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!

Dikke kus Ingrid

Sanne

Aaaah suuske, wat een heerlijk verhaal! Ben helemaal jaloers op je, lijkt wel of je op vakantie bent :)
Leuk dat je je koffer nog open moest maken op het vliegveld, met je handbagage wel alles goed gegaan? ;)
Super veel plezier nog deze week en heel veel succes op je stage!
Ik hoor van je!
Liefs XX

Merel

Susely!!

Wat een heerlijk verhaal!
Ik ben benieuwd hoe de stage gaat bevallen, en naar veel andere avonturen, dus ik wacht al op je volgende verhalen ;)

Groetjes aan de andere en veel (zon) plezier!! Kus Meer

Hanneke

Ha suus, wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je leventje!! Erg bedankt voor de mail nog. Ik ga je avonturen zeker volgen. x

Annemiek

heey susanne heel erg leuk om te lezen! in het pbc is het nog steeds erg leerzaam en leuk! ik heb eindelijk een stage map aan gemaakt dus dat is heel wat ;) er gebeurd nog elke week wel iets geks! ik mis je gezeldschap wel maar als ik dit zo lees staat daar voor jou een hele mooi tijd aan te komen geniet er van en ik zal al je verhalen gaan lezen

kus annemiek

Sharon

Haa Suus!!
Wat leuk om je eerste verhaal zo te lezen! Het zal daar wel een mooi paradijs zijn! Ben benieuwd naar je fotos strakjes!! Succes volgende week met stage, ik lees je verhalen wel weer :)

Groetjes daar! Kusjess je buurvrouw ;)

Katja

Hey zus!

Ook ik ben jaloers! Ben dat druilerige weer in NL behoorlijk beu. Gelukkig komen we over een aantal weekjes die kant op ! :)

Fijn om te lezen dat alles goed gaat daar! Geniet nog even van de vrije tijd en alvast succes op je stage volgende week!

xxx Je zus

Karin

Hey meid,

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben jaloers! Snel weer een verhaaltje...

Kus Karin

Jantine

Leuk om te lezen meid!! ben wel een beetje jarloers op jullie mooie weer, anne en ik lopen in Spanje een beetje door de regen heen:(

Doe iedereen de groetjes daar, en veel geniet...

xxxx Jantine

Wilfred

He Susanne,

Ik had je berichtje nog gehad, maar te laat terug gereageerd. Heel veel succes met z'n allen en we blijven je verhalen volgen. Eh, waar is die karaoke bar ????

Groetjes Wilfred

Kaat

Hee Suus,
Ook ik ben heel jaloers! Klinkt allemaal heel leuk! Marloes en Debbie zullen het ook wel heel leuk vinden om te lezen! Die mogen natuurlijk nog!
Veel succes op je stage!
Liefs

Shana

Hee Suus,

Leuk verhaaltje! Ik zie het al helemaal voor me, zonnetje, strandje, leguaantje ;)
Veel plezier daar! En veel succes op stage..

Kusjes, Shana

Joyce

Suus!! Superleuk al! Ik ben nu net aangekomen in Kuala Lumpur! Heerlijk!
We houden elkaar op de hoogte! haha! Wel raar dat jij nu gewoon precies aan andere kant van de wereld zit!
Maar veel plezier, geniet er van!
xxx

Con en Gerry

Hi Suus,
Dat was beslist geen saaie week.
Wij noemen jullie nu al avonturiers.
Ga lekker zo door en veel succes met je stage.
We blijven je zeker volgen.
Groetjes,
Gerry en Con xxx

Herman en kitty

geweldig zo"n avontuur.
jullie gaan je zeker vermaken.
geniet ervan en succes met je stage.
en we blijven je volgen.
groetjes.

Jeffrey

Leuk verhaaltje hoor! Veel gedaan al in zo'n korte tijd.. Veel succes maandag op je stage! Groetjes aan Roos en de Dudes ! Vind je lief! -X-

omi en opi

ook wij hebben je verhaal gelezen.
leuk dat zoiets allemaal kan.
veel succes op je stage.
groetjes van ons en wees voorzichtig.

Marloes

Susiee!!

Geweldig om je verhaaltje te lezen!
Ben blij dat alles goed is gegaan! Maar die eerste verhalen klinken echt super goed! je gaatg je vast erg goed vermaken daar!

Succes op je stage alvast!

Dikke kusss..kijk al uit naar je volgende verhaal!!

mirelle

Hee,sus

Ik heb je ook gevonden.Klinkt allemaal al goed,en natuurlijk ga ook ik jou avonturen volgen.Heel veel plezier en succes.

Frank, Xavier en Jessica

Leuke foto's. Chill huisje. Relaxte zon.
Veel plezier en succes met je stage aankomende week!

Simone Prego

Hey Suus!

Leuk je blog! Ik zie hier zeker een schrijftalentje!
Klinkt echt goed joh. Zon, zee, strand heerlijk!
Succes en plezier op je stage maandag.

Xxx

brigitte

Hey suusje, eindelijk vertrokken? lekker he om niet in NL te hoeven zitten maar lekker in de zon? Beter. Ben blij dat het allemaal goed bevalt. Veel plezier nog en geniet er lekker van. xxxxx

Audrey

Hee suus :)!

wat een leuk verhaal,
zo te horen heb je het wel naar je zin

veel plezier nog en ik wacht op je volgende verhaal haha

xx audrey

Bart de Bruin

He susan,
Beetje late reactie, maar beter laat dan nooit. Ik meen op te maken uit je verslag dat het allemaal niet meevalt daar in het verre Curacao. Hier in het koude Nederland valt het echter ook niet mee zo zonder jou. Op de eerste plaats is stopfles met verrassingen alweer leeg. Je begrijpt wel dat ik de verantwoorde lekkere dingen eruit gehaald heb, en Eric de snoep.
Voor de rest missen wij je natuurlijk allemaal en we hopen je dan ook snel weer te zien als je terugbent.

Groetjes, veel plezier en een dikke kus van Bart

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!