Susanneopcuracao.reismee.nl

"Weer thuis op Nederlandse bodem"

Ola lieve mensen,

Na een warm onthaal ben ik weer aangekomen in het vertrouwde Nederland. Ik heb erg genoten van de laatste weken in Costa Rica en Curaçao en heb weer behoorlijk wat meegemaakt.

Bij aankomst in San José stond Jeroen mij al op te wachten en had ondertussen allerlei goede deals gemaakt met taxichauffeurs. De taxirit naar Liberia was een avontuur want we zagen vrij weinig.. Jeroen en ik hadden die lange rit wel nodig om weer helemaal bij te kletsen! Vet leuk om weer terug te zijn. S'avonds als vanouds op een hard bed in slaap gevallen. We besloten om onze wegen te splitsen om zo nog even alles te kunnen halen uit de laatste week. Roos & ik gingen op weg naar Tamarindo, een surfspot aan de pacifistische kust. Een toeristisch dorpje met voornamelijk Amerikanen. We zijn hier een paar dagen geweest en ik heb Yes Yes Yes mijn eerste echte golf gepakt! Echt vet, zo verslavend dat ik te lang in zee ben gebleven en als een kreeft het water uit kwam. De volgende dag leek ik een geroosterd worstje en kon ik de vellen van mijn gezicht aftrekken. Duo penotti volgde en ik eindigde zoals ik begon, helemaal wit. Roos & ik hebben het er van genomen en zijn lekker duur uiteten geweest, hebben the independent party meegemaakt en hebben genoten van een fikse onweersbui op het strand.

Na Tamarindo op pad naar Montezuma, een 'cool' kustplaatsje. Op de ferry wat connecties opgedaan en dat bracht ons uiteindelijk een mooi slaapplekje aan het strand. Ik vond Montezuma erg relaxt. Het was er rustig en de stranden waren mooi en omgeven door alleen maar groen. We hebben de watervallen bezocht, lekker gezwommen in de natuurlijke poel en gedoken door de waterval. Nog even gehiked en genoten van de velen brulapen. Erg mooi. Daarna zijn we op de rug van een paard geklommen om de mountains in te gaan en alles zo eens van een andere kant te bekijken. Dit was even wennen, maar al snel was ik een met mijn paard. Roos en ik hebben ontzettend gehobbeld en gelachen, vooral omdat de paarden in het begin totaal niet naar ons wilden luisteren. Even later had ik mijn paard echter zelf in bedwang en kon ik als een echte cowboy het pad galopperend afgaan, super leuk! Halverwege de tocht hebben we nog een lekkere tarzanswing gemaakt en verwonderend gekeken naar onze gids die echt daadwerkelijk op Tarzan leek en zich gedroeg alsof hij nog nooit in de bewoonde wereld was geweest. 'S Avonds werden we verlicht door de volle maan en zijn we lekker los gegaan tussen de hippies bij een full moon party! Wat een feest! Roos & ik bleven in de hogere sferen hangen en hebben de volgende ochtend yoga gedaan. Erg vernieuwend en nog best wel lastig. Nadat we de balans weer helemaal hadden gevonden, konden we er de hele dag weer tegenaan. Eropuit met de benenwagen en mooie natuur gezien. Afgesloten met een heerlijk diner op het strand om zo de volgende morgen te vertrekken naar Manuel Antonio.

In Manuel Antonio hebben we het Nationaal park bezocht, wat erg druk was. We hebben een sloth (luiaard), een slang, een kruising tussen een konijn en een muis en nog veel meer gezien.. Een lief meneer Nilsson aapje sprong nog op mijn tas om vervolgens een zakje met nootjes te ontfrutselen. Helaas voor het aapje hadden Roos & ik de nootjes net opgegeten en ging hij ervandoor met een leeg zakje. We hebben onze Costaricaanse reis goed afgesloten met een avond barhangen met lokale mensen. De volgende dag op naar San José. Tom & Jeroen hadden daar een appartement geregeld en we hebben de laatste avond heel relaxt met z'n vieren doorgebracht. De volgende dag weer op weg naar Curaçao om daar de vier laatste dagen te verblijven en al onze spullen weer bijeen te rapen.

In Curaçao aangekomen voelde het alsof ik weer thuis kwam. De laatste dagen hebben we daar vooral genoten van het lekkere weer en zijn we gaan snorkelen, naar de film geweest, hebben we gewindsurft en een erg geslaagde party gehad! Op naar het vertrouwde Nederland.

Ik vind het erg leuk om weer in Nederland te zijn, al ga ik mijn leventje daar in dat verre oord ook echt wel missen. De wuivende palmbomen, blote voetjes, mooie zee en vooral het warme buitenleven zijn dingen waar ik nu al weer naar uitkijk. Ik kijk terug op een super mooi half jaar met heel veel nieuwe ervaringen en avonturen die ik allemaal mee terug genomen heb in mijn koffer. Rest mij nu niks anders om hier iedereen weer lekker te gaan zien, bij te komen van de jetlag, weer te gaan genieten van een zacht bedje en een warme douche en de wc papiertjes weer in de pot te mogen gooien (wat ik nog steeds vaak niet doe) en nog veel meer..

Ik wil jullie bedanken voor de lieve en leuke reacties die ik van jullie heb gekregen. Erg leuk om te zien dat velen van jullie met me meereisden!

¡ Pura Vida !

Reacties

Reacties

De grote zus

Hey zusje!

Mooi dat je nog genoten hebt van de laatste weken en voor ons fijn dat je weer thuis bent! ;)
En nu nog een leuk foto/verhalenboek maken!

xxxx

coby

hey Suusje
Een tijd om nooit te vergeten!
Welkom thuis!!
dikke X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!